onsdag den 2. april 2014

Percy

 ENDELIG I MÅL.........
Det har sandelig været en drøj omgang og slet slet ikke hyggestrik.
Jeg har sat alene på mit "arbejdsværelse" med godt lys, magnetplade og magnetlinial og talt og talt..

Og aldrig har jeg været så skuffet over et færdigt arbejde........

Da det er en gave til en venlig sjæl der har lovet at passe min hund en uge i påsken ville jeg gøre det så godt at jeg købte det garn der var foreslået til mønsteret som jeg fandt på ravelry.
Garnet Moon Night fra Lotus Yarn løber 12oom pr 100g 95% Lammeuld/5% Cashmere og det fejler bestemt ikke noget, tværtimod er det superlækkert.
MEN.....

Dette sørgelige syn var det jeg fik af pindene, nu har jeg før strikket Lace og vidste godt at det giver meget at blokke sit færdige arbejde så forstrøstningsfuldt fik jeg skyllet op og sat på nåle.








Det blev også lidt større men slet slet ikke det jeg havde forstillet mig som en flot og speciel gave...lidt synd for mønsteret er superflot og det færdige resultat er om ikke meget småt så dog smukt og præsentabelt.

Hvad gik galt...
Jeg har læst at  det færdige resultat ville være 120cm X 52cm 
Har bare ikke læst frem til der hvor der står at det VISTE diagram kun er til et tørklæde, vil man lave sjal skal men lave flere omgang af digram B og C...min fejl.
Jeg laver det ikke igen....tror jeg....for undervejs har jeg været håbløst ked af at trevle op og strikke om, ikke fordi mønsteret fejler noget (faktisk står der at det skulle være forholdsvis let) men fordi det er for meget for mit hovede at strikke mønster BÅDE på vrang og ret side 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar