tirsdag den 19. maj 2015

Solfarvning på uld

Nu er det jo ikke ligefrem fordi man ønsker sine forsøg går i vasken..men alligevel føler man sig lidt udfordret når man står og stiller en solfarvning an på en gråvejrsdag med hagl og regn..

Men nu havde jeg altså tid og lyst.

Så mens jeg plukkede sorte tulipaner i haven, pillede rødløg og alm løg, trak ulden væde til sig i den blanding af lunken vand tilsat Alun, jeg havde lavet i en balje.

 Tulipaner og løgskaller blev lagt i hvert sit glas
Ulden kom ovenpå stadig med lidt alunvæde i behold..
TV er glasset med tulipanerne, og allerede 5min efter låget er lukket er farvningen så fin at det kan ses på  fletningen af merinould

I midten alm løg og TH rødløg..jeg forventer mig ikke så meget af løgskallerne så de har måtte "nøjes" med genbrugsuld, fra en mislykket farvning sidste år



Efter låget er forsvarligt lukket, bliver de sat i en sort hunde-pølle-pose (ja man bruger jo det man har)
Den var ikke helt lystæt


Så alle tre glas endte i en sort tyk plast-bærepose..

Desværre har jeg  ikke noget tomt akvarie eller lign for det ville det være super at sætte sin pakke der..

I stedet satte jeg den på terassens bedste solplet---
NÅR altså solen kommer ;O) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar