torsdag den 2. juni 2016

Fibre er godt


Fruens fødselsdag blev udsat til lørdag så alle de små hoveder ikke skal op og i børnehave/skole men kan nyde den dejlige sommeraften sammen med kusiner og fætre mens vi gamle hygger..

Derfor var 1. juni en hyggedag hvor vi to alene tog ud i det blå med kaffekanden til Løkken og nød en kop kaffe og medbragt kage i bilen
'Indtil det gik op for mig gemalen havde en bagtanke med at vælge Løkken strand, jeg har nemlig ytret (sikkert mange gange) ønske om at se "uld og papir" lidt efter i sømmene

"Uld og papir" havde bod i Saltum til uldfestival 2015 hvor jeg købte 100G kameluld, og allerede på vej hjem fortrød jeg at jeg ikke havde købt det dobbelte.
Det var så intentionen 2016, men da havde "Uld og papir" ikke opstillet bod på festivallen, hvorfor jeg søgte en hjemmeside og fandt ud af de bor "lige om hjørnet".

Mit besøg varede ikke under 1 time, nøhjj hvor vi snakkede. jeg gramsede, savlede og vi byttede historier om uld, erfaringer og rokker i et væk.


jeg fik (nu jeg var kørt efter det) 2ooG kameluld
100G bomuld, bare for at prøve, for egentlig koster færdig bomuldsgarn jo ikke alverden.
100G ren silke, for at forsøge at spinde over fold

Og da vores samtale gik omkring lamauld forærede hun mig en god posefuld, hun selv var kørt træt i..

Mums der er til mange gode timer..

Jeg skulle lige kramme lidt på fremtidige ønsker også..og hør og ramie kunne sagtens blive næste indkøb

I løkken spiste vi stjerneskud på Badehotellet, her ved siden af lå en garnbutik, jeg lige osede igennem her fandt jeg 1m rundpind med god spidse ender p 3½

En god forkælelsesdag man kan hygge sig på længe 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar