søndag den 14. august 2016

Drengetrøje/jakke

Digger jacket by Sam Godden, January 2008 knitting 77 fundet på Pinterest

Mange af de små surfeture rundt på Pinterest kan ende med stjerner i øjnene på både strikker, modtager og forældre (især nok faren der til daglig bruger maskinerne)

Jakken/trøjens opskrift er lavet ud fra garn jeg ikke kender, men min hjælpsomme garnpusher fandt efter maskeantallet pr cm ud af at jeg ku bruge "extrafine merino 120" 100% wool

Personlig kan jeg godt li at bruge superwash til mine unge, uldens fornemmelse for brug af vaskemaskine og tumbler, bliver ind imellem en hurdle i den travle hverdag for dem, det kunne denne garn også rumme


Alle dele strikkes hver for sig i Intarsia/gobelinstrik, samles ved ærmegab og strikkes med raglan, min foretrukne facon til trøjer der skal under en regnjakke.

Jeg var lidt i tvivl om hvorvidt jeg ønskede hætte eller ej, tror alligevel jeg er glad for jeg valgte den med.

Min erfaring omkring det at strikke med mange dunter garn, må blive...hellere en dunte mere (og dermed indsyning af ender) end at trække tråde bagpå, for det rykker i maskerne foran og laver forvrænget arbejde..







Om Frederik er glad for sin trøje eller mors glade udbrud med "hvor er du fin" er jeg ikke helt klar over ;o)

De mange farver garn og trøje i str 2 år giver så meget rest garn at der kan blive til en fætter-trøje også ved bare at købe et bar nøgler bundfarve mere.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar